zaterdag 26 april 2008

De wereld op z'n kop?

Normaal gesproken zou je zeggen dat een bedrijf zijn product goed aflevert...en als dat niet goed gebeurt, dit kostenloos gedaan wordt, net zolang tot de overeenkomst goed is uitgevoerd.

Bovenstaande blijkt echter niet de normale gang van zaken te zijn!

Veel internetproviders gebruiken deze tactieken om onterecht te verdienen aan de consument. Normaliter wordt een product besteld en is de prijs afgesproken. Een provider dient te zorgen voor het signaal en de benodigde spullen. Aangezien het tegenwoordig een relatief eenvoudig product is, moet, na ontvangst van de benodigde spullen, men gewoon kunnen internetten. Een resultaatsverbintenis zo gezegd. Als dit het geval is, heeft de provider voldoende gedaan om zijn verbintenis van de overeenkomst na te komen.

Als het echter niet lukt om te internetten of er een storing is o.i.d., is de provider niet klaar dus! Hier komt dan de melkkoe om de hoek kijken. Wat is er mooier om consumenten 0,45 cent per minuut te laten betalen, terwijl de provider conform 6:74 BW in gebreke is gebleven om zijn verbintenis na te komen?? De provider dient kostenloos de verbinding de problemen op te lossen.

In werkelijkheid gebruiken de providers hun macht om zo de consument aan hun winsten bij te dragen. Ik ben benieuwd wanneer de "Kassa's" en "Radars" van deze wereld deze problematiek eens groots aanpakken!